De grootste uitdagingen rondom interne audits

We zien steeds vaker dat organisaties te maken hebben met soortgelijke uitdagingen rondom audits en kwaliteitsmanagement. In de start van onze workshops delen de deelnemers hun ervaringen met elkaar. Mooie gesprekken over waar kwaliteitsmanagement als een zonnetje loopt, maar de zon schijnt immers niet overal…

 

“Vaak heb ik het gevoel dat ik binnenstap als controleur,
iedereen begrijpt toch dat dit niet het doel is van kwaliteitsmanagement”

“Hoe krijg ik mijn collega’s weer mee in de gedachte dat kwaliteit
niet van onze afdeling is, maar juist ook van hun!?”

“Als ik heel eerlijk ben, dan zijn interne audits bij ons
meer gedoe en gezeur. Onze interne auditcyclus ligt stil…”

 

Wij helpen deze mensen graag bij deze uitdagingen met nieuwe inzichten en ondersteuning. Waar liggen de kansen om de status quo om te buigen naar daadwerkelijk verbeteren? Onze nieuwe manier van auditeren is daarin slechts één mogelijkheid. Ook wij zien in dat het beheren van een kwaliteitssysteem wordt beïnvloed door meerdere factoren.

In deze factoren schuilen wel het succes of de frustraties van onze deelnemers. De grootste uitdagingen waarin wij klanten vooruit helpen gaan over:

  • Kwaliteitsmanagement versus de ‘waan van de dag’
  • Wel een afspraak en geen prioriteit
  • Discussies over uitkomsten in plaats over de oplossing
  • De business ondersteunen bij het continu verbeteren

Herken je een aantal van bovenstaande uitdagingen in jouw vakgebied of in jouw organisatie? Ben je op zoek naar een aanpak die je collega’s weer mee laten denken als het gaat om kwaliteitsmanagement?

We zien je graag tijdens een van onze workshops of trainingen die we komende maanden organiseren!

Geplaatst in Interne Audit, Interne Audit ISO 9001, Interne Audit training, Kwaliteitsmanagement.