Dezelfde auditvorm = steeds hetzelfde resultaat

Naarmate het aantal afgenomen audits groter wordt, begint de output akelig veel op elkaar te lijken. Hoe gek is het eigenlijk dat je met dezelfde auditvorm andere of nieuwe resultaten wil behalen? Zo werkt het in het dagelijkse leven immers ook niet. Medewerkers hebben er juist baat bij geprikkeld te worden hun bevindingen over het verloop van een proces te uiten. Dit kan een kwestie zijn van de juiste auditvorm kiezen en daarbij hoort ook de juiste vragen stellen.

Het wordt ons steeds meer duidelijk dat onze aanpak niet alleen betrokkenheid onder werknemers creëert, maar dat er ook andere resultaten boven water komen. Zo hoorden wij onder andere het volgende van een van de deelnemers aan de Brown Paper Methode:

“De Brown Paper Audit is een nieuwe en enthousiaste manier van auditeren, waarbij je andere inzichten krijgt in een proces. Op de Brown Paper komt een proces veel duidelijker tot zijn recht en de Brown Paper geeft gelijk een beeld wat goed gaat en wat beter zou kunnen in dit proces. Dit in tegenstelling tot het mondeling bespreken van een proces.”

Voor ons een groot compliment. Deze uitspraak pakt meteen ook de essentie van onze kijk op kwaliteitsmanagement. Kwaliteit gaat verder dan het certificaat aan de muur; kwaliteit is herkennen en erkennen waar verbeteringen mogelijk zijn en de stappen zetten om deze door te voeren!

Geplaatst in Geen categorie.